Kövessen minket!

Marketing tanácsadás

A marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, amelynek során a szervezetek és az egyének termékeket/szolgáltatásokat és értékeket alkotnak, cserélnek ki egymás között, és kölcsönösen hasznot hozó módon, kielégítik szükségleteiket, igényeiket. A marketing menedzsment a tervezésnek és a végrehajtásának az a folyamata, amelynek során elképzelések, áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, ösztönzése és elosztása megy végbe annak érdekében, hogy a cserén keresztül megvalósuljanak az egyéni és a szervezeti célok.

A marketing tanácsadás kiterjed a piacorientált vezetés (= marketing menedzsment) teljes folyamatára:

  • a marketing kutatásra, elemzésre,
  • a marketing tervezésre (= a stratégiai és az operatív tervezésre),
  • a megvalósításra és
  • az ellenőrzésre továbbá részleteiben

a szegmentálásra, a célpiacra (= célcsoportokra), a pozicionálásra és a marketing eszközöknél

  • a termék,
  • az ár,
  • az elosztás (= értékesítési utak és helyek),
  • a promóció (= kommunikáció és ösztönzés) elemzésére, tervezésére, megvalósítására és ellenőrzésére.


Napjainkban és a jövőben – a marketing hagyományos orientációjával szemben – előtérbe kerül a holisztikus marketing szemlélet (= kapcsolatmarketing, integrált marketing, belső marketing és a társadalmi felelősségvállalásra épülő marketing összességének) érvényesítése, amely a turizmus- marketing területén is jelentős felfogásbeli és gyakorlati alkalmazási változtatást igényel. A TUTSZ szakértői vállalják, ennek figyelembevételével, már meglévő marketing koncepciók, tervek véleményezését, átdolgozását, új marketing koncepciók, tervek kidolgozását turisztikai szervezeti/vállalkozási és termék/szolgáltatási szinteken.