Kövessen minket!

Fejlesztési koncepciók, stratégiák és tervek

A fejlesztési koncepciók, a stratégiai tervek hosszú távra határozzák meg a szervezetek/vállalkozások számára, hogy egyrészt milyen irányba fejlesszék a meglévő szolgáltatásokat, másrészt milyen új szolgáltatásokat vezessenek be a sikeresebb működés érdekében. A szervezeti, a vállalkozási és a termék/szolgáltatás szintű koncepciók, a stratégiai tervek elsődleges céljai közé tartoznak: (1) a piaci versenyelőny növelése és/vagy megtartása, a megkülönböztető ismérvek meghatározása által (2) a tulajdoni elvárások (és egyéb érdekek) kielégítése, (3) a környezeti kihívásokra adandó válaszok megfogalmazása, továbbá (4) a fogyasztói/vásárlói igényeket kielégítő termékek/szolgáltatások létrehozása. A koncepciók kijelölik a lehetséges irányokat és azonosítják a belső és külső környezet állapotát és várható változásait, a stratégiai tervek – a figyelembe vett időtávtól függő részletezettséggel – meghatározzák az elérendő célokat, az operatív tervek tartalmazzák a célok megvalósításának lehetséges formáit, lépéseit és ütemezését is.